На початку тренінга на прохання психологині вчителі окреслили поведінкові реакції вихованців недільних шкіл, які заслуговують на особливу увагу сьогодні. Серед таких назвали: байдужість, нудьга, скука, сперечання, непослух, нестійка увага, імпульсивність, нестача навичок доброзичливого спілкування з однолітками, слухають, але не чують тощо.
Тренерка пояснила, що сучасні діти перебувають в довгому стресовому стані, живуть у світі, який стрімко змінюється. У таких умовах зростає важливість не стільки розширення і заглиблення знань, скільки створення умов для збереження емоційного здоров’я дітей, а також розвиток умінь і навичок, необхідних для екологічної побудови стосунків із навколишнім світом і самим собою. Насамперед треба вчити дітей розпізнавати свої емоції, їхній вплив на подальшу поведінку і змогу їх коригування. Поза увагою не можна залишати і емоції інших людей з можливістю побудови позитивної соціальної поведінки. При цьому надзвичайно важливо слухати і чути думки дітей, демонструвати вихованцям співпереживання, шукати в їхніх висловлюваннях ідей для розгортання подальшої взаємодії.
Фахівчиня продемонструвала вчителям програму соціально-емоційного розвитку та навчання для дітей віком від 3 до 9 років «Peppy Pals (Веселі друзі)». Це шведська розробка, в основі якої закладено ігровий та діяльнісний підходи у взаємодії з дітьми. Зміст програми базується на методах незалежної дослідницької організації CASEL – Асоціації співпраці задля соціально-емоційного навчання, а також на роботах відомої психологині у сфері емоційного інтелекту Боділ Веннберг. Ресурсами програми соціально-емоційного розвитку «Веселі друзі» є цикл із 16 мультфільмів і книжок про п’ятьох друзів-тварин; запитання для обговорення до кожної із 16 історій; збірка активностей «Соціально-емоційний розвиток з Веселими друзями»; 27 карток з назвами емоцій; розмальовки та дипломи. В подальшому вчителі зможуть долучитися до практичного вивчення запропонованого продукту.
Це вже друга зустріч вчителів недільних шкіл у межах запропонованих заходів щодо пошуку ефективних методів навчання і виховання дітей у недільних школах в умовах війни.